تصویر نویسنده

۲ مهر ۱۳۹۹

0

۵ نکته برای توسعه سبک شخصی خودتان به عنوان یک طراح

مقاله

وقتی به طور مداوم با مشتری کار می کنید و نه روی پروژه های شخصی خود، ممکن است از ایده ایجاد سبک طراحی غافل شوید. بالاخره، به احتمال زیاد شما به دنبال قراردادهای تجاری موجود مشتریان خود هستید، درست است؟

سبک شخصی شما باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند در دستورالعمل های برند مشتری کار کند، اما این بدان معنا نیست که نمی تواند در کاری که انجام می دهید مشهود باشد.

سبک شخصی شما باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتواند در دستورالعمل های برند مشتری کار کند، اما این بدان معنا نیست که نمی تواند در کاری که انجام می دهید مشهود باشد. اگرچه توسعه سبک شخصی می تواند به جذب بیشتر مشتریان مد نظرتان و پروژه هایی که واقعاً از آنها هیجان زده می شوید کمک کند.

وقتی یک مشتری بالقوه به نمونه کارهای شما نگاه می کند و سبکی منسجم را می بیند که آنها را دوست دارد، احتمال اینکه بخواهد با شما کار کند بسیار بیشتر از این است که ببیند کوهی از سبک ها و طرح هایی وجود دارند که هویت مشخصی ندارند.

۱. به مشتریانی که می خواهید به آنها خدمات ارائه دهید فکر کنید

داشتن سبک طراحی خاص خودتان تنها در صورتی موثر است که با انواع کارهایی که مشتریان شما می خواهند سازگار باشد.

اگر سبک طراحی شما خشن است و مشتریان هدف شما اسپا و پزشکان سلامتی هستند، یافتن مشتری برایتان سخت خواهد بود.

به وب سایت های مختلف مشتری هایی که می خواهید با آنها کار کنید، نگاهی بیندازید و آنچه را که  در مورد آنها می پسندید و نمی پسندید، در نظر بگیرید.

چه کاری را می توانستید بهتر انجام دهید؟ برای تأمین بهتر نیازهای آنها چه تغییراتی ایجاد می کنید؟

علاوه بر مشتریانی که دارید، به آنچه در صنایع مشابه می گذرد نیز توجه کنید.

برای مثال بگوییم که شما می خواهید در زمینه پزشکی با مشتریان کار کنید. باید به سایت هایی مراجعه کنید که بیشتر به سلامت، سلامتی و تناسب اندام توجه می کنند. به سایتهایی توجه کنید که روی تغذیه یا سلامت جامع تمرکز دارند.

در آخر، خدمت به مشتریان (و مخاطبان آنها) مهمترین قسمت کار شما به عنوان یک طراح است.

همچنین، صنایعی را ببینید که با مشتریان هدف شما در تضاد مستقیم هستند. در صنعت پزشکی به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد از سایت هایی که خرافات و “درمان” های آزمایش نشده را برای انواع بیماری ها می فروشند اجتناب کنید.

شما نمی خواهید سبکی را توسعه دهید که فقط کپی کاری باشد که دیگران در صنایعی که می خواهید با آنها کار کنید انجام می دهند، زیرا این کپی دیگر سبک شما نخواهد بود.

اما باید آنچه را که آن مشتری می خواهد و نیاز دارد، به خاطر بسپارید. زیرا در آخر، خدمت به مشتریان (و مخاطبان آنها) مهمترین قسمت کار شما به عنوان یک طراح است.

۲. رقابت را در نظر داشته باشید

هنگام توسعه سبک طراحی خود، مهم است که به آنچه رقبا انجام می دهند، توجه کنید. بخشی از این دیدن کارهایی است که قبلاً انجام شده است و بخشی دیگر جمع آوری ایده هایی درباره آنچه دوست دارید و دوست ندارید است.

شما نمی توانید سبک طراحی خود را در خلا توسعه دهید و انتظار موفقیت آن را داشته باشید. شما باید ببینید چه کارهایی انجام شده است و در کجا فضای انجام کاری متفاوت وجود دارد.

چیزهایی که دوست دارید و چیزهایی که دوست ندارید را یادداشت کنید.

همانطور که آستین کلئون در کتابش “مثل یک هنرمند بدزد” نوشت:

“آنچه یک هنرمند خوب می فهمد این است که هیچ چیز از هیچ جا نمی آید. همه کارهای خلاقانه براساس آنچه در گذشته وجود داشته بنا می شوند. هیچ چیز کاملاً اصیل نیست.”

کلید توسعه سبک طراحی منحصر به فرد شما این است که از منابع مختلف استفاده کنید و آن ها را متعلق به خودتان کنید، نه اینکه فقط به کاری که چند طراح دیگر انجام می دهند بپردازید.

۳. در خارج از عرصه طراحی به دنبال الهام باشید

طراحان وب و گرافیک تمایل دارند که برای الهام گرفتن به سایر طراحان وب و گرافیک نگاه کنند. از نظر سطحی منطقی است.

وقتی در حال طراحی وب سایت هستید، چرا برای ایده گرفتن به وب سایت های دیگر نگاه نکنید؟

اما بسیاری از مناطق دیگر وجود دارد که می توانید از آنها الهام بگیرید. به زمینه های دیگر طراحی نگاه کنید: مد، صنعتی، داخلی، معماری، محصول و غیره.

اما به فراتر از طراحی نیز نگاه کنید. برای الهام گرفتن به عکاسی و هنر نگاه کنید. به طبیعت و محیط خود نگاه کنید، هر آنچه که ممکن است در اطرافتان باشد.

یک فایل از تصاویر مورد علاقه خود را نگه دارید و سبک طراحی خود را از روی آن بسازید. مدام تصاویری متناسب یا مکمل سبک خود به آن اضافه کنید.

۴- قوانین را دور بزنید

”قوانین را مثل یک حرفه ای بیاموز، تا بتوانی آنها را مثل یک هنرمند بشکنی“

-پابلو پیکاسو

هر طراحی باید قوانین، اصول و قراردادهای طراحی خوب را بیاموزد. باید برای تسلط بر این موارد وقت بگذارید تا به طور طبیعی به کار شما بیایند.

اما وقتی همه قوانین و اصول را شناختید، وقت آن است که آنها را دور بزنید. شاید پالت های رنگی ای را تجربه کنید که غیرمنتظره هستند و از طرح های سنتی پیروی نمی کنند.

یا ممکن است سبک منحصر به فرد شما ترکیبی از فونت ها به روش های غیرمنتظره باشد.

نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که شما قبل از اینکه آنها را دور بزنید باید کاملا آن ها را بلد باشید. بفهمید که چرا آنها وجود دارند، چه هدفی را دنبال می کنند و چگونه از نظر زیبایی شناختی و کارایی مفید هستند، سپس در نظر بگیرید که چگونه می توانید از طریق ابزارهای مختلف به یک هدف یکسان برسید.

دور زدن قوانین حتی می تواند شامل مواردی مانند استفاده از دو رنگ اصلی در طرح های شما (استفاده از بیش از دو رنگ در واقع “قانون” نیست، اما یک قانون کاملاً معمول در طراحی است)، استفاده از تایپوگرافی بزرگ با سلسله مراتب غیر منتظره، یا استفاده از عناصر استاندارد به روشهای غیر منتظره باشد.

۵. به یاد داشته باشید: سبک طراحی شما باید انعطاف پذیر باشد

در حالی که داشتن سبک طراحی گرافیکی خاص خودتان برای ایجاد برند و جذب انواع مناسب مشتری مهم است، شما باید آن را انعطاف پذیر نگه دارید.

هدف همیشه خدمت به مشتری است و این بدان معناست که در برخی موارد ممکن است لازم باشد که از محکم چسبیدن به سبک خود بپرهیزید.

اگر مایل نیستید از سبک خود دور شوید، پس مراقب باشید که چه مشتری هایی را می پذیرید. اطمینان حاصل کنید که می توانید نیازهای آنها را با توجه محدودیت هایی که ایجاد کرده اید تأمین کنید.

منبع : dribbble

۰ ۰ vote
Article Rating