تصویر نویسنده

۱۰ مرداد ۱۳۹۹

0

۵ عادت ساده برای بهبود تحقیقات تجربه کاربری (UX Research)

مقاله

امروز با پنج عادت مهم برای استفاده هنگام انجام تحقیقات تجربه کاربری آشنا می شوید. از این نکات استفاده کنید تا به بهبود تحقیقات تجربه کاربری خود بپردازید و همچنین مطمئن شوید که تلاشهای تحقیقاتی شما مؤثر است و هدر نمی رود.

قبل از اینکه این موضوع را شروع کنید و اگر اطلاعاتی در مورد تحقیقات تجربه کاربری ندارید، می توانید از این مطلب استفاده کنید :”تحقیقات تجربه کاربری (UX Research) چیست؟

اشکالات فراوانی در مورد تحقیقات تجربه کاربری وجود دارد، چه درمفهوم اعتبار سنجی، چه مثال های اثبات نشده ای که به عنوان یک چیز قطعی برای تصمیم گیری در مورد یک محصول استفاده می شوند.

به عنوان طراح، ممکن است شما خوش شانس باشید و یک محقق اختصاصی تجربه کاربری را در تیم خود داشته باشید در این حالت است که به راحتی می توانید به بهبود تحقیقات تجربه کاربری بپردازید، در غیر این صورت بایستی درک و برقراری ارتباط با یافته های کاربری را خودتان انجام دهید.

اگر می خواهید تصمیمات طراحی بهتری بگیرید، با تحقیق شروع کنید.

تحقیقات تجربه کاربری وقتی در ترکیب با طراحی استفاده می شود یک ابر قدرت پنهان است. اگر می خواهید تصمیمات طراحی بهتری بگیرید ، با تحقیق شروع کنید.

اما با قدرت های بزرگ، مسئولیت های بزرگی بر عهده تان خواهد بود. یک نتیجه ناگوار پس از تمام تلاشهایی که در زمینه بهبود تحقیقات تجربه کاربری انجام می شود این است که این یافته ها مورد بی توجهی قرار می گیرند. چند عادت ساده وجود دارد که به شما کمک می کند از تلاش های تحقیقاتی آینده خود نهایت استفاده را ببرید.

اطمینان حاصل کنید که رویکرد تحقیق عملی است

بخش عملی تحقیق خود را بشناسید:

  • آیا تیم شما بودجه لازم برای پیاده سازی دارد؟ اگر جواب مثبت نیست،  باید علت نیاز به بودجه بیشتر را بررسی کنید.
  • آیا ویژگی های اساسی ای وجود دارد که مشتریان هدف شما باید داشته باشند؟
  • آیا مطالعات را زمانبندی می کنید تا نتایج تحقیقات شما حداکثر تأثیر را داشته باشد؟

کار خود را با پیدا کردن نیازها و شکافها در مقابل راه حل های فروش شروع کنید.

گزارش دهی نیمی از کار است. عدم تجزیه و تحلیل می تواند یک مانع بزرگ باشد.

نکته مهم: در این عصر انفجار اطلاعات ، جلسات متعدد و صندوق ورودی های آشفته، راه هایی برای مخاطبان خود به منظور همدلی ، اولویت بندی و اقدام ایجاد کنید.

تحقیقات خوب باید فاصله به مشتری را کمتر کند

روش هایی برای شخصی سازی هر چه بیشتر فرایند یادگیری از تحقیق وجود دارد: می توانید ترکیبی از گزارش های واقعی را به داده ها اضافه کنید، تا می توانید از اعضایی که در زمینه های مختلف دانش دارند استفاده کنید و با بروزرسانی های کوچک در آخر پروسه، اطلاعاتی که لازم نیست را حذف کنید.

طراحی ارائه اهمیت دارد و نباید اطلاعات را تحت الشعاع قرار دهد.

طراحی ارائه اهمیت دارد و نباید اطلاعات را تحت الشعاع قرار دهد. در عوض، به جای استفاده از صفحه ای پر از متن، یک تصویر یا کلیپ ویدیویی مناسب بگنجانید. تکه های کوچکتر از اطلاعات می توانند اکتشاف را خوشایند تر کنند.

نکته مهم: بحث در مورد محصول را پیرامون مشتری، فرضیه و اینکه چقدر یک راه حل پیشنهادی در نهایت به نفع مشتری خواهد بود، متمرکز کنید.

در نظر داشته باشید که ممکن است کارها اشتباه پیش بروند

با قانون مورفی، چیزهایی که می توانند اشتباه انجام شوند، اشتباه پیش خواهند رفت.

اول ، سؤالات صحیح را تعیین کنید – چه چیزی را می توان با تحقیق و روش داده شده پاسخ داد یا  نمی توان پاسخ داد.

دوم، به یاد داشته باشید که مشارکت کنندگان را بیش از نیاز استخدام کنید، فرض کنید که هیچ برنامه ای وجود نخواهد داشت و این که ممکن است برخی افراد حتی با داشتن یک سیستم استخدام دقیق، مناسب مطالعه نباشند. نسبت به نکات منفی زیاد بودن ذینفعان آگاه باشید.

در هر جلسه زنده، ممکن است مشکلاتی در کیفیت تماس، اتصال یا ویدیو وجود داشته باشد. سعی کنید از نمونه های اولیه مانند اسلاید های ساده یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. جلسات را به صورت آزمایشی انجام دهید و وقتی با محتوا احساس راحتی کردید، شروع کنید.

نکته مهم: افراد جدید برای بررسی سوالات برجسته و موارد غیر ضروری مفید هستند. از محقق دیگری بخواهید که بررسی کند که سؤالات شما پاسخگو، خنثی و روشن باشند.

مخاطب را در نظر داشته باشید

سختی سوال خود را برای کمک به هماهنگی افراد با گفتگو افزایش دهید.

تجربه به اشتراک گذاشتن بازخورد در مورد یک محصول همیشه طبیعی نیست. شما باید افکار خود را با صدای بلند بازگو کنید، با یک غریبه (که سریعاً یادداشت کند)، گاهی اوقات هم از طریق اینترنت.

وظیفه شما این است که انتظارات را برای نحوه اجرای جلسه تنظیم کنید و موجبات راحتی طرف مقابل را فراهم کنید

نقش شما به عنوان یک محقق این است که انتظارات را در مورد چگونگی انجام جلسه مشخص کنید و در شخص مقابل احساس راحتی ایجاد کنید.

نکته مهم: به تناقضات بین رفتار و آنچه مردم می گویند توجه داشته باشید. مردم از کمک به دیگران لذت می برند و به طور کلی موافق هستند. آنها سعی خواهند کرد به سؤالی که می پرسید پاسخ دهند و پاسخ های مورد نظر را به شما بدهند (حتی اگر این سؤال ساختاری ضعیف نداشته باشد).

سوالات اساسی را دنبال کنید

گروه بندی سوالات تحت موضوعات می تواند به شما در حل مشکلات متعدد با اقدامات کمتر کمک کند.

توجه داشته باشید که آیا شما در حال تلاش برای فهمیدن “چرایی” (کیفی) یا “چند ، چقدر ، چند بار” (کمی) هستید. قانون کردن داده های بزرگ یک بایاس دارد، زیرا تعداد موجود در آن احساس چشمگیر و ضد عیب بودن را القا می کند – نظرسنجی از ۵۰۰ نفر به نظر می رسد بهتر از انجام مصاحبه با ۵ متخصص موضوع باشد.

با این حال، بدون فهمیدن “چرا” در پشت اقدامات، مشاهده و گوش دادن به نیازهای فراتر از آنچه آشکار است، داده های بزرگ می توانند به عنوان یک کمک برای گمانه زنی مبنی بر اینکه ما از قبل می دانیم دنبال چه چیزی هستیم باشند.

نکته مهم: در آخر، این که در آخر سوالات بیشتری داشته باشید مشکلی ندارد، در نظر داشته باشید که سوالات خوبی باشند.

فرایند یادگیری مداوم یک بخش ضروری از تولید محصول سالم است. طراحان می توانند با یادگیری از محققان کاربری از آنها سود ببرند و برعکس. این عادت ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که تلاش های تحقیقاتی شما هدر نمی روند!

منبع : dribbble

۰ ۰ vote
Article Rating